28 Haziran 2011 Salı

Ballı Çikolatalı Kalp Kurabiye

Haziran ayı bizim aile için bol pastalı, bol kutlamalı bir ay oluyor ve bu vesileyle pasta, kurabiye gibi ikramlar hazırlamak için benim payıma da bol bol gün doğuyor.

Eşimin doğum günü için çikolatalı pasta yaptım, pasta çok beğenildi ve afiyetle yendi bir güzel. Eşime minik oğlumuzla birlikte yaptığım sürprizle ilgili yazı ve fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz. Ben burada pastadan daha çok, pastayı süslemek için hazırladığım kurabiyelerin tarifini paylaşmak istiyorum.





Bu kalp şeklindeki kurabiyeleri elbette şeker kullanarak da yapabilirdim ama; sevgili minik oğluma da çikolatasız olarak onlardan ikram etmek istediğim için, şeker yerine bal kullandım ve ballı çok daha lezzetli oldular.


Malzemeler:

  • 50 gram oda sıcaklığında tereyağ
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1 su bardağından biraz fazla tam buğday unu
  • 3 çorba kaşığı bal
  • 50 gram bitter çikolata

Yapılışı:

Tereyağ, yumurtanın sarısı ve balı iyice karıştırıp çırpın, üzerine unu ekleyerek pürüzsüz hale gelinceye kadar yoğurun. Hamuru merdaneyle açarak kalp şeklinde kurabiye kalıplarıyla kalpler kesin ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında kurabiyeleri 8-10 dakika pişirin ve pişen kurabiyeleri tel ızgara üzerine alarak soğumaya bırakın. Süslemek için, bitter çikolatayı benmari usulü eritip hafifçe soğutun. Kaşık ya da hamur torbası yardımıyla kalplerin üzerini erittiğiniz çikolatayla kaplayıp bir süre tel ızgaranın üzerinde, daha sonra da buzdolabında bekletin.

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...