30 Ağustos 2010 Pazartesi

Kremalı Yaz Tatlısı

Sıcak yaz gününde iftar sofrası tatlısız olmuyor ama; şöyle hafif ve serin bir tat istiyor insan.Davet soframda aynen öyle bir tatlı olsun diye düşünüp tarif defterimi karıştırdım, internete bakındım, daha önce tattıklarım derken, bu doğaçlama tatlı çıktı elimden.




Tatlıyı kare borcamda yaptım, dokuz doyurucu dilim ve güzel bir sunum oldu.

Tarifi paylaşıyorum:

Krema için malzemeler:

- Yarım litre süt

- Yarım su bardağı un

- Yarım su bardağından bir parmak az toz şeker

Malzemeleri karıştırarak pişirin ve soğutun. Krema soğuduktan sonra iki paket sade krem şantiyi bir bardak soğuk sütle hazırlayın. Krem şantinin yarısını kremaya ekleyip güzelce çırpın. Borcama sütle ıslattığınız Eti Burçak bisküvileri dizin. Üzerine şantili kremayı ekleyin. Onun üzerini de kalan krem şantiyle kaplayın ve üzerine ceviz fındık karışımını serpip buzdolabında bekletin. Afiyet olsun!






2 yorum:

Ece Aymer dedi ki...

Geçmiş olsun dileklerinize çok çok teşekkür ediyorum...Bu arada "Kreamalı Yaz Tatlısı"nı en kısa zamanda deneyeceğim. Ahşap boyamalarınız ve tarifleriniz için ellerinize sağlık....Kendinize iyi bakın.

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Ece Hanım, ben de blogumu ziyaretiniz için size çok teşekkür ederim. Umarım Kremalı Yaz Tatlısı'nın tadını da beğenirsiniz. Sevgiler ve Ankara'ya selamlar!

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...