16 Ağustos 2009 Pazar

Mısır Unlu Ispanaklı Börek



Bugün gelecek misafirlerimiz için şöyle yufkayla değil de unlu açmalı ıspanaklı bir börek yapayım dedim. Ama evde ıspanak var buğday unu yok, mısır unu var. Mısır unlu tatlı tuzlu kek tariflerim var ama börek tarifim yok. İnternette gezinirken güzel bir tarif buldum ve tarifte birkaç değişiklik yaparak hemen böreği yaptım.
Malzemeler:
*Hamuru için:
- Yarım kilo mısır unu
- 1 yumurta
- Yarım çay bardağı süt
- Yarım çay bardağı sıvı yağ
- Tuz
- 1 paket kabartma kozu
- Kaynar su
*İç malzemeleri:
- Yarım kilo ıspanak
- 100 gr.beyaz peynir
- 2 çorba kaşığı yoğurt
- Yarım çay bardağı zeytinyağ
- 1 soğan
- Tuz
- Pul biber
- Karabiber
*Üzeri için:
- 1 yumurta
- 1 çorba kaşığı yoğurt
- 1 çorba kaşığı sıvı yağ
Mısır unu, tuz, kabartma tozunu karıştırıp yumurta, süt, sıvıyağı ekleyip yoğurdum ve kaynar suyu ekleyip yoğurarak çok yumuşak olmayan bir hamur elde ettim. İç malzemeler hazır olana kadar hamuru bir kenarda dinlendirdim. Zeytinyağda soğanı,pul biber, karabiber ve ıspanağı diri kalacak şekilde çevirdim ve soğuduktan sonra peynirle yoğurdu ekledim. Yağladığım fırın tepsisine hamurun yarısını yaydım ve iç malzemeyi ekleyerek hamurun diğer yarısıyla üzerini kapattım ve yumurta, yoğurt, sıvı yağ karışımını üzerine sürerek önceden ısıtılmış fırında 175 derecede 15 dk. pişirdim. Kesinlikle özel bir günün menüsünde olabilecek bir tarif. Esin kaynağım http://www.elle.blogcu.com a teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...