26 Ocak 2011 Çarşamba

Kakaolu Ekler Pasta



Pastanede Ekpa diye satılan kocaman ekler pastalardan yapmayı denemek isteyip tarif ararken, Oktay Usta'nın Kakaolu Ekler tarifine rastladım. İlk defa ekler yapacağım için, şimdilik kocaman pasta yerine küçük küçük pastalar yapmanın iyi fikir olduğunu düşündüm ve bu eklerleri yaptım.




Ekler pastanın hamuruna su hamuru da deniliyor. Şimdiye kadar çok çeşit pasta yapmışımdır ama bu ekler pasta, yapılışı itibariyle de oldukça değişik; biraz da profiterole benziyor; tecrübe edinmek isteyenlere tavsiye ediyorum. Tarife buradan ulaşabilirsiniz. Oktay Usta tarife fotoğraf eklememiş ama neyse ki benimki fotoğraflı artık idare edeceğiz:)




Tarife üzerindeki çikolata sos ve kremasındaki limon kabuğu rendesi hariç sadık kaldım; çikolata sosunda Oktay Usta'nın kullandığı pudra şekeri yerine bir tatlı kaşığı tereyağ kullandım. Çok akışkan olmasa da lezzeti yerinde oldu. Kremasına da limon kabuğu rendesi katmadım; şöyle full katıksız kakaolara çikolatalara bürünelim istedim:) Bu arada limon kabuğu rendesine başka tariflerde de rastladım; kremanın içine katılan yumurtanın kokusunu alması için kullanılıyormuş ama sanırım sade değil de kakaolu olduğu için yumurta kokusu da olmadı.




Eklerleri arkadaşıma doğum günü sürprizi olarak yaptım. Nice mutlu yaşlara Banucum!

2 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

İlk defa yapım için çok başarılı olmuş çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık afiyetler olsun.

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim, benim için de sonuç beklediğimden iyiydi:) Sevgiler...

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...