12 Ocak 2011 Çarşamba

Şans Kurabiyeleri

Şans kurabiyelerini çeşitli etkinliklerden tanırız; süslü kutularla ikram edilir, küçük ve lezzetlidirler ve aralarından çekiliş kağıdı ya da küçük eğlenceli notlar çıkar. Ben de bu şans kurabiyelerini yılbaşı gecesi için yaptım; paylaşım biraz geç oldu ama yine de kullanım yeri tek değil ya o yüzden her zaman ilgimizi çekebilir. Şans kurabiyelerine "iyi dilek mesajı kurabiyeleri" de deniliyor.







Yılbaşı gecesi aslında aklımdan geçen, şöyle geleneksel bir tombalanın ardından bu kurabiyeleri sunmaktı. Herbiri farklı renkte zarfların içine oğlumun farklı keyifli fotoğraflarını koydum ve kurabiyelerin aralarına hazırladığım küçük kağıtlara da zarfların rengini yazdım. İnce kartonlarla kutular hazırlayıp kurabiyeleri içlerine yerleştirdim. Eh zaten çekiliş de aile arasında olacağı için küçük hediyelerim de makbule geçecekti ama ben küçük oğlumu uyutup gelene kadar bizim genç kadro uyumuştu bile; eh ne yapalım artık ben de uyandıklarında tombala işini bir kenara bırakıp ikram ettim; keyifli oldu yine de:)





İşte kurabiyelerin tarifi:



Malzemeler:



3 adet yumurtanın akı

Yarım su bardağı pudra şekeri

3 yemek kaşığı eritilmiş tuzsuz tereyağ

Yarım su bardağı sade tam buğday unu





Yapılışı:



Fırını önceden 175 derecede ısıtın. Küçük şeritler halinde kağıtlar kesip her birine mesaj yazın.

Yumurta aklarını ve pudra şekerini iyice çırpıp eritilmiş tereyağı ve unu ilave edip pürüzsüz olana kadar çırpmaya devam edin. Karışımdan kaşık yardımıyla parçalar alarak yuvarlaklar haline yağlanmış fırın tepsisine yerleştirip üzerlerini düzleştirin. Kurabiyeler altın sarısı rengini alana kadar pişirin; bu da en fazla üç beş dakika içinde oluyor. Hızla çalışarak sıcak kurabiyeleri ikiye katlayarak aralarına hazırladığınız mesaj yazılı kağıtları yerleştirin ve dikkatlice tekrar katlayın. Bunun için bir kere katladıktan sonra ikinci katlama işlemini bir kadehin içinde yapabilirsiniz. Daha sonra da dilerseniz küçük kağıt kutulara yerleştirebilirsiniz.



Bu kurabiyenin malzemesi çok az ve çok kısa sürede yapılıyor; ancak yapımında dikkat edilmesi gereken birkaç şey var. Hamuru kağıt inceliğinde yaymak ve piştikten sonra çok çabuk soğuduğu ve soğuduktan sonra katlanamadığı için bir seferde en fazla üç tane kurabiye yapmak gerekiyor.



Bir fırsat yaratın ve siz de bu minik heyecanla kurabiyeleri yapın arkadaşlar, çok keyif alacaksınız:)

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...