2 Ocak 2011 Pazar

Likörlü Yeni Yıl Pastası

Öncelikle hepimizin yeni yılı kutlu olsun diyorum. Sağlık ve mutlulukla, sevdiklerimizle nice mutlu senelere!






Yeni yıl kutlaması için bol değişik tarif uyguladım; ne de olsa yenilikler için çok iyi bir vesile yeni yıl. Bunlardan bazılarını burada sizlerle paylaşacağım; ilk paylaşımım da işte bu yeni yıl pastası. Tarifi ilk fırsatta denemenizi ve aynı afiyetle yemenizi diliyorum. Deneyen dostların yorumlarını da merakla bekleyeceğim. Yeni yıla yakışır diye pastanın içinde mis gibi kahve likörü var. Aşırı belirgin demeyeceğim ama yeterince çarpıcı bir lezzet kattı pastaya ve yiyenlerin beğenisi de beni çok mutlu etti.
Kutlamamız çok kalabalık olmayacağı için pastanın küçük olmasını tercih ettim. Kakaolu pandispanyayı yuvarlak orta boy borcamda yaptım. O borcamı kapaklı olduğu için hep fırında yaptığım et yemeklerinde kullanıyorum, çok ideal bir ölçüsü var ama pasta için de meğer çok uygunmuş!



Tarifi paylaşıyorum:
Kakaolu Pandispanya için Malzemeler:
- 1 bardak un
- 2/3 bardak şeker
- 2 yumurta
- Yarım paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya şekeri
- 100 gr. margarin ( yaklaşık 50 gr.Sana Hamurişi, bir o kadar da tereyağ koydum)
- Yarım bardaktan biraz fazla süt
- 3 çorba kaşığı kakao

Pandispanya yapımında en önemlisi malzemeyi ekleme sırası. Buna özenle dikkat edince hakikaten çok güzel oluyor. Önce şeker, vanilya şekeri ve yumuşak margarini krama haline gelinceye kadar çırpın. Sonra yumurtaları teker teker ekleyip çırpın. Daha sonra un, kakao ve kabartma tozunun yarılarını ekleyip çırpın, sütün yarısını ekleyip çırpmaya devam edin, sonra un, kakao ve kabartma tozunun kalan yarısını ve ardından sütün kalan yarısını ekleyip çırpın. Yağlanmış borcama döküp önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirin.

Kreması için Malzemeler:

- 1,5 bardak süt
- 1/4 bardak un
- 1/2 bardaktan biraz az şeker
- 2 çorba kaşığı haşhaş
- 3 çorba kaşığı süzme yoğurt


Süte un ve şekeri ilave edip karıştırarak pişirin. Krama soğuduktan sonra süzme yoğurdu ve haşhaşı ilave edin.

Pandipanyayı ıslatmak için;
- 1 çay bardağı ılık su
- 3 tane kesme şeker
- 3 tatlı kaşığı kahve likörü


Pandispanyayı iki kata ayırın. Bir çay bardağı ılık suya şeker ve likörü ilave edip karıştırın ve yarısını kaşıkla eşit dağıtarak pandispanyanın üzerine dökün. Ardından kremayı sürün ve pandispanyanın diğer yarısını üzerine kapatın. Kalan likörlü şekerli suyla yine pandispanyayı ıslatın.

Üzeri için:
- Yarım bardaktan biraz fazla süt
- Yarım paket Dr.Oetker kakolu krem şanti
- 40 gr.bitter çikolata
- Süslemek için fıstıklı portakallı çikolata kaplı drajeler

Krem şantiyi sütle çırpıp pastanın üzerine sürün, bitter çikolatayı rendeleyip üzerini kaplayın ve çikolatalarla süsleyin. Buzdolabında bir süre beklettikten sonra afiyetle ikrama hazır pastamız.
Pastanın kremasına doğal ve sağlıklı olması için labne koymamayıi onun yerine süzme yoğurt koymayı tercih ettim. Yoğurt koyunca mecburen şeker miktarı biraz artıyor. Haşhaşın çıtırtısı da çok keyif katıyor. Pandispanya tarifini de kullanacağım kalıba göre miktarını ayarlayıp keyifle kullanıyorum. İtirazı olmayanlara da kahve likörünün çarpıcılığını mutlulukla öneriyorum.
Afiyet olsun!

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Likörlü pasta hiç denemedim ama eminim çok lezzetlidir,ellerine sağlık,görüntü harika!

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Pastamı beğendiğine çok sevindim! Likörlü pastayı ben de ilk defa yaptım ama birçoklarını daha yapmak istiyorum ve sebep arıyorum pasta yapmak için:)

Damak Tadı dedi ki...

Super bir pasta olduğu nasıl belli oluyor,ellerine sağlık..

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Sevgili Damak Tadı, pastamı beğenmene çok sevindim; o kadar marifetli birinden bunları duymak çok güzel,çok teşekkür ederim, sevgiler!

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...