21 Haziran 2011 Salı

Çilekli Charlotte

Çilek mevsimi bitmeden, pasta yapmam için çok bahane bulduğum bu haziran ayında çilekli, aşırı tatlı olmayan, şöyle hafif ve lezzetli bir pasta yapmak isterken bulduğum Çilekli Charlotte tarifini değerlendirdim güzelce. Sonuçtan da gayet memnun kaldım; tam da istediğim gibi hafif, şeker miktarı az ama yeterince tatlı ve lezzetli bir pasta oldu. Tarifin kaynağı olan adreste pastanın çok da güzel fotoğrafları var; benim pastam şekil olarak o fotoğrafları yakalayamadı (hatta oğlumun parmak izleri de var pastanın üstünde) ama sanırım o da jelatin kullanmak istemememden kaynaklandı. Pastanın orjinalini tutmasa da yine de jelatin kullanmak yerine daha sağlıklı bir pasta yapmayı tercih ediyorum. Tam tadı damağımızda kalan bir lezzet oldu bu pasta.






Tarifin orjinali JoyofBaking’e ait, tarife buradan ulaşabilirsiniz. Benim ulaştığım tarif ise keyifle takip ettiğim hayatintakendisi'nden; isterseniz siz de buradan ulaşabilirsiniz. Ben tariften farklı olarak jelatin kullanmadım ve o nedenle de tariftekinin yarısı kadar çilek kullandım, pastanın kremasındaki pudra şekeri yerine de birkaç kaşık bal kullandım. Pişirmek için kek kalıbı yerine, yağlayarak yuvarlak borcam kullandım. Tercih sizin:)

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...