1 Temmuz 2011 Cuma

Sevgi Mağazası




Her mevsim başında o mevsimin kıyafetleri dolaplardaki yerlerini alır, önceki mevsimin kıyafeleri kaldırılır, ara mevsimlerde, geçiş zamanlarında dolap karışır, ince mi giysek kalın mı giysek düşünceleri dolaba yansır. Değişim anlarında her seferinde giymediğimiz ama dolabı bekleyen kıyafetler çıkar nedense; kiminin bedeni gelmez olur ama yine de kıyamaz, bir dahaki seneye içine sığma hayalleriyle kaldırırız yerlerine. Bazen de çok sevdiğimiz için eskise de dolabı bekler o kıyafet. 

Oysa en güzeli ver eskiyi, yeniye sıra gelsin. Hem o kıyafetleri bizim gibi çeşit olsun diye giymekten başka, ihtiyacı olup alamayan giyemeyen ne çok insan var! Onları da düşünmek lazım şu hayatta.

Ya da mutfak gereçleri...Bazen hediye gelir, bazen heveslenip alırız ama bazılarını hiç kullanmayız.

Çocuklu evlerde o oyuncaklar...Çocuk büyüdükçe çıkarmalı onları elden, onlarla oynamak isteyecek ama onlara ulaşamayan ne çok çocuk var!

Sevgili kuzenim eşyaya bağlanma der. Evet, öyle gerçekten de. Babalarımızın eski işyerlerinden kalma ofis mobilyaları, özellikle erkeklerin bekarlıktan kalma eşyaları, kimi evlerde ordan oraya sürüklenir durur. Oysa bırakalım başka sahiplerini bulsun eşyalar kendilerine; anılar sabit insanın içinde biryerlerde, eşyalar araç sadece.

Hem paylaşmak güzeldir. İhtiyacı olana bir el uzatmak ve görmesek de o elimizin uzandığı yerdeki ışıltıyı hissetmek paha biçilmez bir mutluluktur bu hayatta!




İşte bunları düşünerek, evimizde biriken ve artık paylaşmanın, elden çıkarmanın zamanı gelen kıyafet ve eşyalara artık yeni sahipler bulmak niyetindeyken, sevgili kayınvalidemin önerisi üzerine Acıbadem'de başka şubesi olmayan, tamamen gönüllülerin çabalarıyla hayat bulan Sevgi Mağazası'na ulaştım. Elimde açık adresi olmadığından, nasıl ulaşırım diye internetten araştırdım. Bu araştırma sırasında ulaştığım buradaki yazıda, Sevgi Mağazası'nın kurucusu Sinan Gülerci'nin ilk yardım hareketinden çok ama çok etkilendim.
Sinan Gülerci, üç tane çocuğu için tek başına yaşam mücadelesi verip temizlik yaparak onların günlük ihtiyaçlarını karşılamaya çalışan, kömür alacak bile parası olmayan bir annenin varlığından haberdar olmuş ve kadıncağızın kışın ortasında paltosuz evine gittiğini duyunca, o akşam evine giderken paltosunu giyememiş. Ertesi gün, mail yoluyla bütün tanıdıklarına ulaşmaya çalışarak birkaç palto, birçok bebek eşyası ve biraz da yardım toplamış ve  o kadıncağıza ulaştırmış.Kadının sevinç gözyaşları, mağazanın temellerini atmasına vesile olmuş.

Okuduğum haberde Sevgi Mağazası'nın adres ve telefon bilgileri vardı ama oradan taşındıkları için telefonları da değişmiş. Eh, kurucusunun adı var elimde, hayatımızda da Facebook var, herhalde oradan mağazanın bir grubu falan varsa ulaşırım diye düşündüm. Ama kapı duvar, o isimle bir kayıt bulamadım. Sevgi Mağazası olarak aradığım zamansa tam yerine ulaştım ve oradan, kurucusu o çok saygı duyduğum Sinan Gülerci'nin genç yaşta vefat ettiğini öğrendim; içim bir garip oldu...Ah sonra istemeden düşündüm, Allah'ın işine karışılmaz ama, belki de bu dünyaya öyle çok iyiliği dokundu ki, görevini tamamladı ve Hak'kın rahmetine kavuştu diye düşündüm.

Yardımların ulaşacağı adres ve telefon numarasına ulaştıktan sonraki günler, dolapları bekleyen onlarca kıyafeti yeniden yıkayıp ütüleyerek bir güzel hazırladım ve nihayetinde bugün, Sevgi Mağazası'na ulaştırdım. Sadece gönüllülerin çabalarıyla, gönüllü ev hanımlarının nöbetleşe görev aldıkları bu paylaşım noktasından, Türkiye'nin dört bir yanına yardımların ulaştığını öğrendim. Mağaza kirasına kadar herşey sadece gönüllüler ve hayırseverlerin yardımlarıyla karşılanıyor ve o nedenle yardımların ulaşması için kargo masrafı gibi yüklerini de karşılamakta güçlük çekiyorlar; o nedenle maddi bağışlara da ihtiyaçları var. Çamaşır yıkama gibi bir imkanları da olmadığı için, getirilen eşyaların mümkün olduğunca temiz, yıkanmış, ütülenmiş olması gerekiyor.

Mağazadan içeri girdiğinizde, kısıtlı alanda ortada hazırlanan kargo kutularından başka, hemen hemen gerçek bir mağaza düzenini görüyorsunuz. Kıyafetler, ayakkabılar, çantalar, mutfak eşyaları sıralanmışlar.  En hoşuma giden yanı da, ihtiyacı olan çocukların özel günlerde, herhangi bir mağazadan alışveriş yapar gibi anne babalarına buradan hediye seçip, para yerine sevgilerini vermeleri:) 




Sevgi Mağazası'ndan yararlanmak için kişilerin muhtarlıktan Fakirlik Belgesi'yle belgelemeleri isteniyor. Çocuklu ailelere yardım yapılırken de okula gönderilemeyen çocukların okula gidebilmeleri sağlanıyor ve takibi yapılıyor. Bu da çok önemli.

Sevgi Mağazası çeşitli kurumlar tarafından birçok defa ödüle layık görülmüş. Ödüllerin arasında UNESCO'nun Eğitime ve Bilime Destek ödülü de var.

Sevgi Mağazası'nın iletişim bilgileri aşağıda mevcut. Umarım çok yere ulaşır ve bol yardım ve destek dönüşü yapılır. Sevgilyle...


Adres:
Acıbadem Mh. Sarayardı Cd. Ata Sk. Orkide Apt. No:9 Kadıköy İstanbul TÜRKİYE
Telefon:
0 216 545 84 59
Faks:
0 216 545 84 59
E-Posta:
info@sevgimagazasi.org
Web:
http://www.sevgimagazasi.org/
Facebook
www.facebook.com/sevgi.magazasi
Twitter
twitter.com/sevgimagazasi


 

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...