27 Şubat 2011 Pazar

Patatesli Açma Börek



Önceki gün, gelecek misafirlere patatesli börek yapmak için dipfrizden çıkardığım yufkalar neden bilmiyorum ama bozuk çıkınca, elimde patatesli harçla kalakaldım. Hal böyle olunca hamurunu kendim açarak bir börek yapmaya karar verdim. Mayalayacak vaktim olmadığı için kabartma tozu ya da karbonatlı bir tarif aradım internetten ve aklıma yatan ilk tarifi yaptım.





Tabii mayalanma süresi olmasa da hamurun biraz dinlenmesi gerekti. Daha önce de hamurunu kendim açarak yaptığım börekler oldu ya bu da benim için güzel bir deneyim oldu. Sonuç muhteşem olmadı ama daha sonra yine aynı tarifi uygulayacak olursam hamuruna biraz tuz ve yağ eklerim; tarifi uygulamak isteyenlere de önerim bu olur. Tarifte 1 kg. un kullanılıyor, ben yarım ölçü yaptım. Bir de tarifin aslında, hamuru ikiye bölüp onları da onar parçaya  bölüyorsunuz (evet 10'ar parça) ve aralarına yağ sürüp üst üste getirip sonunda hepsini birlikte açarak büyük bir yufka elde ediyorsunuz. Bana on parça biraz fazla geldi ve altı yedi parçaya bölerek uyguladım tarifi. Sonra açtığınız hamurun üzerine harcı yayıp rulo yapıyor, istediğiniz ölçüde kesiyorsunuz; ben oğlum salyangoz çok sevdiği için biraz ince parçalar kesip tepsiye ruloları yan çevirerek dizdim, üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serptim ve pişirdim. Tarifin orjinaline buradan  ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...