29 Eylül 2010 Çarşamba

Gemili Pano




Yine bir arkadaş ziyareti öncesinde tamam dedim fırsatını buldum; hemen şöyle boyama birşeyler yapmam lazım. Bayram tatilinde çok sevdiğim arkadaşlarımız bizi Ağva'daki yazlıklarına davet ettiler. Ev hediyesinin yazlığa uygun olması gerekiyordu tabii; evin ayrıntılarını da bilmediğim için sanırım en uygunu böyle denizli gemili manzaralı bir panoydu. Ev sahibi fotoğraf sanatçısı; sevgili ev sahibesi de malum sanattan haberdar, estetik anlayışı olan tatlı bir arkadaşım. Hal böyle olunca bu pano ortaya çıkana kadar epey heyecanlandım. Nasıl bulacaklarını merak ettim çok. Gördüklerinde çok beğendiler neyse ki. İnsanın üretmesi kendi açısından zaten ayrı bir keyif mutlaka; yaptığının beğenilmesi de şevk veriyor insana.

Panonun yapılışına gelince...Zor transfer tekniği uyguladım. Zımparaladıktan sonra üç kat krem rengine boyadım. Daha sonra renkli fotokopinin ön yüzüne ve ahşabın üzerine transfer tutkalı sürerek kabarcık kalmayacak şekilde fotokopiyi ahşaba yapıştırdım. Sonucun iyi olması için bu aşama önemli. Bu işlemin sonucunda renkli fotokopideki resim, ahşabın üzerine aktarılmış oluyor. Resimde kayba uğramamak için kabarcık kalmaması gerekiyor. Dört saat kadar beklettikten sonra süngeri ve yüzeyi hafifçe ıslatarak süngeri dairesel hareketlerle fotokopiyi yapıştırdığım yüzeyin üzerinde gezdirdim ve kağıdın soyulmasını sağladım. Bu işlemi de çok dikkatlice yapmak gerekiyor; ne çok ne az ıslatmak, süngeri ne çok ne az bastırmak gerekiyor. Süngerle soyma işleminden sonra yüzeyi biraz kurutup elinizi hafifçe ıslatarak soyma işlemine kağıttan eser kalmayana kadar devam ediyorsunuz. Daha sonra da boyama ile resim tamamlanıyor.

Resmi http://www.mystudios.com/ 'dan aldım. Linki şiddetle tavsiye ediyorum. Bu adreste ünlü ressamların resimlerine ve bilgilerine ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

Tita Carré dedi ki...

Merhaba arkadaş, ben gelip sevgi, saygılarımla, tebrikler, her zaman çok güzel şeyler var.
http://agulhaetricot.blogspot.com
http://agulhaetricot.com
http://titacarre.elo7.com.br

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Muito obrigado pela sua atenção, também visitei seu blog, muito agradável amor!

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...