16 Mayıs 2010 Pazar

Koko Kek





Dün gece, bugün gelecek misafirlerim için kek mi yapsam tatlı mı yapsam, yeni bir tarif bulsam da denesem derken, Koko Kek tarifini buldum ve yaptım. Vaktim çok yoktu o yüzden zamanımı fazla almayacak bir tarif gerekliydi ve işte bu kek, çok pratik ve bir o kadar da hafif ve çok ama çok lezzetli. Tadı acıbadem kurabiyeyi andırıyor diyebilirim. Tarifte verildiği gibi hazır pandispanyayla yaptım ama tadına bakınca hiç de öyle hazır kek gibi bir lezzet değil ortaya çıkan. Vakti olanlar tabii pandispanyayı da kendi yapabilir. Tarifi Derya Baykal'ın Deryalı Günler'de vermişler ve Mutfak Günlüğüm blogunun sahibi Özlem Hanım da hemen tarifi denemiş ve güzel fotoğrafıyla blogunda paylaşmış. Ben de paylaşımı için buradan kendisine teşekkür ediyorum.


Malzemeler:

- Tek kat pastaban (hazır sade pandispanya)
- 1 su bardağı hindistan cevizi
- 1 su bardağından iki parmak az toz şeker
- Yarım çay bardağı sıvı yağ
- 2 yumurta

Malzemeleri karıştırıp beş dakika kadar çırpın. Tek kat hazır pandispanyayı, yağlanmış ısıya dayanıklı kalıba yerleştirin ve karışımı üzerine ekleyin. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.

İşte hepsi bu kadar. Afiyet olsun!

http://ozlemingunlugu.blogspot.com/2007/09/koko-kek.html

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...