16 Haziran 2009 Salı

Metalik Sedefli Ahşap Boyama Tepsi



Bu tepsiyi haftasonu davetlerine katıldığımız arkadaşlarımıza yaptım. Tepsiyi yapmak için zamanım epey kısıtlıydı. Malzemelerin hepsi elimde vardı neyse ki ama; zaman kısıtlı olunca biraz maceralı bir iş oldu. Bu desene bir de çatlatma yaptım, hakkaten çok güzel oldu ama sonra verniklemeye başlayınca birden işin rengi değişti, tepsi bir anda berbat oldu. Meğer uzun zamandır çatlatma yapmadığım için, çatlatmanın üzerine su bazlı vernik kullanmamam gerektiğini unutmuşum. İşi toparladım sonradan ama uyguladığım çatlatmadan eser kalmadı. Sonuç yine de hiç fena olmadı:) Aman aklınızda olsun, çatlatmanın üzerine sprey vernik uygulamak gerekiyor. Baştan sona tepsinin yapılışına gelince: Önce zımpara, sonra astar boya, üzerine sedef rengi boya uyguladım. Desenin altındaki rengi yakalamak için de sedef rengine biraz kahverengi kattım. Sonra deseni dekupaj tutkalıyla yapıştırdım. Tepsinin kenarlarını da aynı renge boyadım. Çatlatma faslını saymazsak üzerine sprey vernik uygulayıp tepsiyi tamamladım:)

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...