1 Şubat 2012 Çarşamba

Eğitim ve okul anlayışına pedagog yorumu


Uzman Pedagog Belgin Temur Yağlıtaş’tan, geçtiğimiz ay Alternatif Anne olarak enine boyuna irdelediğimiz eğitim sistemimizi, okul öncesi eğitimde özel ve devlet okullarının izlediği yolları değerlendirmesini istedik...

Okul öncesi eğitim alternatiflere daha açık

Yağlıtaş, devlet ve özel anaokullarında eğitimin içeriğini, üniteleri, konuları tamamıyla MEB’nın belirlediğini, o nedenle her anaokulunda müfredatın aynı olduğunu söyledi. Sadece özel okullar ve devlet anaokulları arasında değil, tüm kurumlar arasında farklılıklar olabildiğini belirten Yağlıtaş, özellikle okul öncesi eğitimde ilköğretime nazaran esneklikler verildiği, bu esneklikle değişik metodlar uygulanabildiğini söyledi.
“Aynı konuyu değişik yollarla öğretebilirsiniz. Esneklik sayesinde daha serbestiz, yaratıcılığa izin veren bir sistem var. Özel okullar ellerindeki imkanlarla çocuklar için daha keyifli ve kolay öğrenmeye yönelik daha modern metodlar kullanmaya gayret ediyorlar” dedi.

Standardizasyon iyi, denetim eksikliği kötü

Milli Eğitim Bakanlığı yönlendirmelerinin, programlarının gidişatını olumsuz etkilemediğini belirten Yağlıtaş, “ Bütün okullarda okul aile birliği, satın alma komisyonu gibi ortak yapılar var. Daha küçük okullarda görevli personel ve öğretmenlerin sayısı az oldugu icin kurulacak komisyonda da ayni isimler yer aliyor. Bu nedenle daha küçük okullara özel yönetmelikler çıkarılması gerektiğini düşünüyorum” dedi. Belgin Temur Yağlıtaş, bu konudaki geçmişten gelen deneyimlerini ise şu şekilde özetledi:

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...