26 Nisan 2009 Pazar

Fimo Şekerlik ve Bardak Altlığı



















Malzemeler:

- Altın sarısı, siyah, kırmızı, kahverengi fimolar

- Cam kase
ve çay tabağı

- Ahşap boyama için bardak altlığı

- Zımpara

- Altın sarısı akrilik boya

- Vernik



Altın sarısı, siyah, kırmızı, kahverengi fimoları yeterince yumuşattıktan sonra ayrı ayrı uzun silindirler haline getirdim ve motif elde etmek için silindir halindeki fimoları yan yana getirip birbirine yapışacak şekilde elimde hafifce birleştirdim ve birkaç parçaya ayırdım. Parçalardan yaklaşık yedi santim kadar bir kısım ayırdıktan sonra geri kalan birleşik fimo parçalarını gelişigüzel hamur gibi açtım ve açtığım parçaları birleştirdim. İstediğim ölçülere gelince cam kase ve cam çay tabağını oluşturduğum motifli fimolarla pürüzsüz ve hava kalmayacak şekilde kapladım. Daha önce ayırdığım silindir parçalarından yaklaşık ikişer santimlik üç tane parçayla, kapladığım kasenin altına şekerliğin altlığını oluşturdum. Çay tabağının üstüne de yaklaşık bir santimlik silindir parçasıyla şekerliğin üstünü tamamladım. Daha önce zımparalayıp altın rengine boyadığım ahşap bardak altlıklarını da yine oluşturduğum motifli fimolarla boşluk ve hava kalmayacak şekilde kapladım. Son halini alan fimoyla kaplanmış şekerlik ve bardak altlığını önceden ısıtılmış fırında 130 derece ısıda yaklaşık yirmi dakika pişirdim ve fırından çıkarıp soğumaya bıraktım ve daha sonra parçaları vernikledim...ve işte sonuç fotoğrafta gördüğünüz gibi:)

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
Sevgili Ziyaretçim,
Blogumda aradığını bulmanı ve ziyaretinin keyifle geçmesini dilerim. Sevgi ve sağlıkla...